Reklamation
3 års garanti
Alla produkter i vår butik omfattas av 3 års garanti, även produkter som köpts under en kampanj.
Reklamationshantering inom 14 dagar
Du får ett beslut via e-post inom 14 dagar.
Är produkten skadad vid användning eller har den ett dolt fel? Du kan lämna in ett reklamation online. Du hittar mer information nedan.
För att anmäla reklamation behöver du följande:
-
Ditt ordernummer
Du hittar det på ditt konto under "Mina beställningar" eller i e-postmeddelandet med orderbekräftelsen. -
Bankkontonummer
Kontonummer i IBAN-format SE 11 1111 1111 1111 1111 1111 -
Ett foto av hela produkten och högst två bilder på skador.
Se till att bilderna är tydliga och visar hela produkten och skadan.
För att anmäla reklamationen fyller du i onlineformuläret. Kontrollera att uppgifterna i formuläret är korrekta. Det hjälper oss att verifiera din anmälan snabbare.
Vill du reklamera en trasig klocka?
Se nedan hur du gör det.
För att anmäla en reklamation skickar du den defekta klockan och den ifyllda reklamationsblanketten till oss. Vi kommer att svara på din begäran inom 14 dagar efter att vi har mottagit produkten.
Det finns två alternativ att reklamera din klocka:
-
Under garanti
Du kan reklamera vara under garantin före utgången av 3 år från mottagningsdatumet för klockan. Reklamationer i samband med garantier hanteras av Modivo. -
Under tillverkningsgarantin
Ett reklamations hanteras av det företag som utfärdat garantin för klockan. Du får ett reklamationsbeslut per e-post omedelbart efter att klockan returnerats från servicen.
För att göra en reklamation behöver du:
-
Ditt beställningsnummer
Du hittar det i ditt kundkonto under "Mina beställningar" eller i ditt e-postmeddelande med orderbekräftelse. -
Bankkontonummer
Kontonummer i IBAN-format SE 11 1111 1111 1111 1111 1111 -
Garantikortet, om det medföljer klockan.
-
Reklamationsblanketten i pappersform.
Reklamera din klocka steg för steg:
Skriv ut och fyll i reklamationsblanketten.
Förbered det paket för returen:
-
Placera i paketet:
- - Skyddad klocka.
- - Den ifyllda reklamationsblanketten.
- - Garantikortet, om det följde med klockan när du köpte den.
- Stäng paketet och skriv "REKLAMATION" på det förberedda paketet.
-
Skicka paketet gratis till Modivo med en förbetald returetikket som du kan beställa från oss. Klistra den förbetalda returetiketten och lämna paketet hos valfritt POSTNORD-ombud. Här hittar du ett ombud nära dig. Våra returer skickas med tjänsten POSTNORD Return. Kom ihåg att ta bort eventuella gamla etiketter.
Fyll i alla obligatoriska fält noggrant. Kontrollera att uppgifterna i formuläret är korrekta. Det hjälper oss att verifiera din anmälan snabbare.
Viktigt: Skydda försiktigt paketet från skador under transporten.
För att återställa formuläret, klicka på menyn (tre punkter till höger).
ODR-plattformen
I enlighet med Europa Parlamentets och Europa Rådets förordning nr 524/2013 av den 21 maj 2013 gör vi följande länk tillgänglig ODR: ec.europa.eu/odr. Plattformen är bland annat en informationskälla om olika möjliga tvistelösningar som kan förekomma mellan näringsidkare och konsumenter. Oavsett detta skulle vi också vilja påminna att man kan kontakta oss direkt per vår e-postadress info@eskor.se.